دوشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۸:۰۰
۰ نفر

تقریبا می‌توان گفت هر شهروندی که کارت یکی از بانک‌های عضو شبکه شتاب را در اختیار دارد، برای یک بار هم که شده با مشکلات عدیده‌ای که دامنگیر این دستگاه‌هاست برخورد کرده است.

این در حالی است که در کمال تعجب با وجود تکرار هر روزه این مشکلات و تلف شدن وقت مشتریان باز هم به مشکلات همیشگی عابربانک‌ها رسیدگی نمی‌شود. برای مثال بلعیدن بی‌دلیل کارت توسط دستگاه یکی از مشکلاتی است که اغلب موجب اتلاف وقت شهروندان می‌شود.

تعدادی از شهروندان  در تماس تلفنی با ستون در شهر چه خبر اعلام کرده‌اند با وجود اینکه روی صفحه نمایشگر برخی دستگاه‌های عابربانک‌ هیچ پیغامی مبنی بر خارج از سرویس بودن دستگاه وجود ندارد و چراغ چشمک‌زن قسمت ورود کارت به نشانه آماده بودن برای دریافت کارت، چشمک می‌زند، بلافاصله پس از ورود کارت، دستگاه آن را می‌بلعد و تلاش‌ها برای پس گرفتن کارت به نتیجه نمی‌رسد.

به این ترتیب مشتری باید روز بعد با مدرک شناسایی به بانک مراجعه کند تا کارت را پس بگیرد. بهتر است مدیریت شعبه‌ها نقص فنی دستگاه‌های خودپرداز را به نحوی بر طرف کنند که دست کم کارت‌ها بدون دلیل بلعیده نشوند.

اورژانس جاده‌ای

در مورد مجروحان سوانح جاده‌ای که نیاز به رسیدگی فوری دارند، هیچ چیز به اندازه حضور بموقع اورژانس نمی‌تواند در حفظ جان آنها تاثیرگذار باشد. البته در بسیاری از موارد اورژانس در کمترین زمان ممکن در صحنه حضور پیدا می‌کند اما متاسفانه در برخی موارد این زمان به درازا می‌کشد و پیامد‌های آن دامنگیر مجروحان حادثه می‌شود.

برای مثال با وجود اینکه در جاده‌ها در فواصل معین پایگاه‌های امداد وجود دارد، متاسفانه در برخی موارد زمان زیادی به‌طول می‌انجامد تا اورژانس این پایگاه‌ها در صحنه تصادفی که در جاده اتفاق افتاده حاضر شود. این در حالی است که استفاده از هلی‌کوپتر هم به دلیل مشکلات متعدد چندان رایج نیست.

از راهرو تا سالن اجتماعات

گویافرهنگ آپارتمان نشینی به قدری مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرد که چنانچه هر روز فقط یک صفحه کامل به آن اختصاص دهیم باز هم سوژه برای نوشتن باقی می‌ماند.  یکی از این سوژه‌ها راهروی مجتمع‌ مسکونی است که به طور معمول افراد نا آشنا با فرهنگ آپارتمان‌نشینی آن‌را با سالن اجتماعات اشتباه می‌گیرند و آسایش را از دیگران سلب می‌کنند.

آنها با این استدلال که راهرو جزء مشاعات و متعلق به تمام ساکنان است با تجمع در این محدوده از ساختمان سر و صدای زیادی به راه می‌اندازند. حال آنکه افراد آشنا با این فرهنگ حتی هنگام ورود و خروج میهمان‌ها نیز مراسم خوشامدگویی و بدرقه را داخل واحد انجام می‌دهند و بیرون در‌ها هیچگونه سر و صدایی از آنها به گوش نمی‌رسد.

حتی برخی از آنها برای کاهش میزان رفت و آمد در راهرو‌ها از پیامک و تماس تلفنی برای ارتباط با سایر همسایه‌ها استفاده می‌کنند. باز و بسته کردن پر سر و صدای در‌ها نیز از جمله مواردی است که در مجموع می‌تواند آرامش همسایه‌ها را برهم بزند. بنابراین ضمن رعایت این نکته به کودکان نیز می‌توانیم بیاموزیم که در‌ها را آهسته ببندند.

هندوانه‌ به شرط سقوط

هندوانه‌هایی که تصویر آنها را محمد میرزایی برای ما ارسال کرده به قدری مرتب چیده شده‌اند که این تصور را پیش می‌آورد که فروشنده آنها حتما یا بناست یا بنایی را خوب بلد است.

البته هیچ‌یک از این قابلیت‌ها باعث نمی‌شود از یاد ببریم که این بار ارتفاع مجاز را نقض کرده و هر لحظه احتمال سقوط یکی از آنها وجود دارد. هر یک از این هندوانه‌های به شرط سقوط می‌توانند یک حادثه رانندگی تمام‌عیار را در خیابان‌ها و به ویژه بزرگراه‌های شهر به وجود آورند؛ زیرا به طور حتم افتادن هندوانه‌ها راننده‌های پشتی را غافلگیر می‌کند و احتمال عکس‌العمل منطقی را در آنها کاهش می‌دهد.

فقط یک انحراف به چپ آن هم در سرعت‌های بالا کافی است تا خودرو چپ کرده و چندین بار دور خود بچرخد. بنابراین به نظر می‌رسد ماموران راهنمایی و رانندگی باید نسبت به جریمه و خواباندن چنین خودرو‌هایی جدیت بیشتری از خود نشان دهند.

کد خبر 89849

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز